Záterdag, doe ik niets wat ook wel later mag

Een lazy zaterdag op zee. De wind is weer aangetrokken en sinds gisteravond zeilen we weer. Melkmeisje, grootzeil over bakboord, voorzeil uitgeboomd over stuurboord. We zoeven met de golven mee in de goede richting. Safi gaan we voorbij varen, want het gaat lekker en gaan direct door naar Lanzarote. Het waait nu zo'n 18 knopen in de rug. Volgens de voorspellingen kan dat nog iets harder worden, maar de echte harde wind waait voor ons uit! De golven bruisen om ons heen en de kleur van het water is hard blauw, echt heel mooi. Veel leven zien we niet. Wat Jan van Genten en 1 keer zagen we een paar dolfijnen. Veel boten zijn er ook niet. We zijn alleen op het water, maar we voelen ons reuze prettig in ons kleine huisje met z'n viertjes op deze grote oceaan. We leven van maaltijd naar maaltijd. In de ochtend yoghurt met muesli, 's middags bak ik broodjes op en gisteravond was ik zo goed dat ik wraps heb gemaakt tot grote tevredenheid van de gehele bemanning. Ondanks de golvenmassa om ons heen komt er geen druppel water op de boot, de zon schijnt, we doen niet veel, lezen wat, kijken naar de golven, luisteren naar muziek en genieten. Dit krijgen we straks dus 2 weken. Dat gaan we wel volhouden. Zeeziekte hebben we niet veel last van, zolang we niet té lang binnen aan de slag gaan met dingen. We hoeven niet veel, dus een echte zaterdag uit het gelijknamige lied van Blof. En nu is het vier uur, dus snacktime! Ik moet snel naar buiten, anders is de chips, nootjes en cola op!
Onze huidige positie: N33.05.365 W009.44.380

Reacties