We klussen vrolijk verder

Volgens planning (ja, soms lukt dat) hebben we Agape op zaterdag 26 maart weer overgevaren van Enkhuizen naar Lelystad.

Voordat dit kon, heb ik (Rob) op vrijdagmiddag 25 maart de laatste werkzaamheden bij en met Tuned Rigs uitgevoerd. Toen ik vrijdagmiddag in Enkhuizen aankwam stond de mast alweer op de boot en werd deze keurig rechtop gehouden door de mooie glimmende nieuwe verstaging. Ook de nieuwe zeereling die ik op woensdagmiddag weer bevestigd had, glom mij tegemoet. Alleen de nieuw geplaatste kotterstag moest aan de dek kant nog op lengte worden afgeknipt voordat een terminal kon worden aangewalst. Dit is professioneel en netjes uitgevoerd door Vester en zijn collega's. Daarna heb ik binnen de boot nog opgeruimd zodat we de volgende dag konden varen zonder dat er van alles door de lucht zou vliegen.

Bij deze wil ik Vester en zijn collega's hartelijk danken voor de zeer fijne samenwerking in dit voor ons belangrijke project. Wat ons betreft levert Tuned Rigs zeer professioneel werk waaruit een grote ervaring blijkt. Ook afspraken over de verdeling van het werk, ik wilde zoveel mogelijk zelf doen, werden nagekomen. Zelf meewerken werd zelfs gestimuleerd.

Hoewel er functioneel gezien niets aan de boot is toegevoegd (behalve dan de kotterstag) en je al met al best wat geld kwijt bent, vonden wij dat we er qua veiligheid niet aan ontkwamen om dit project aan te pakken.

Op zaterdag om 11.10u ging de Compagniesbrug voor ons open en konden we, wederom op de motor, op weg naar Lelystad. Idris en Finn van de Dixbay kwamen ons uitzwaaien. Dit keer was Jan (de vader van Conny) als opstapper mee zodat Conny de auto naar Lelystad kon rijden. Conny had een relaxte dag, want ook Valerie en Rosalie kwamen met opa mee aan boord. Op het IJsselmeer hadden we een heerlijke 5+ beaufort en bijbehorende golven op de neus, dat was weer even wennen. Met soms maar 3,8 knopen op de gps worstelden we ons naar de Houtribsluizen bij Lelystad. Onderweg kwam we de White Witch tegen die alleen op de genua met wel 7 knopen naar Enkhuizen snelde. Uiteraard hebben we gezwaaid en we weten nu ook dat de marifoon het weer doet nadat ik de antenne op de mast weer had aangesloten. Uiteindelijk kwamen we om 15.15u aan in onze jachthaven De Noordvaarder.

Aangezien Conny's vader nog andere verplichtingen had, werd hij direct door Conny en de meiden teruggebracht naar Huizen en had ik mooi de tijd om nog wat kleine klusjes te doen en de boot klaar te maken (achterste bakskisten leegmaken, plafond in achterkajuit eruit en de nodig luiken binnen openzetten) om naar Schaap Shipcare te brengen waar de stuurautomaat wordt ingebouwd. Nadat Conny weer terug was met de auto hebben we de boot bij Schaap voor de deur gelegd.

Inmiddels was het alweer later dan van tevoren bedacht, toch maar weer even door de McDrive om de kinderen van avondeten te voorzien en voor ons een portie kipnuggets om de trek te onderdrukken voordat we thuis iets gezonds konden eten.

Omdat ze bij Schaap een open dag hadden met springkussen voor de kids, zijn we daar op Tweede Paasdag nog even langs geweest. Toevallig was de monteur die onze stuurautomaat gaat inbouwen er ook en konden we met hem de werkzaamheden aan boord nog even doornemen. Natuurlijk blijkt ook hier bij inspectie ter plaatse dat er wat meer uren en materiaal nodig zijn om de klus te klaren, what else is new :-(

Sinds afgelopen weekend zijn we, voor wie ons wil volgen, met onze nieuwe AIS Transponder ook zichtbaar op MarineTraffic. Zie ook tabblad 'Huidige positie' op dit blog.

Plezier op de HISWA.
.. en waterpret.
Hoera!!! Rosalie haalt haar B-diploma.
En dus ... een nieuw zwemvest voor haar.
Onze oude vallen, dit kon echt niet meer.
Onze 'bling,-bling' nieuwe vallen. 
Ontmoeting met de White Witch (als je goed kijkt zie je ze zwaaien).

Aankomst in de Noordersluis.
Voor de deur bij Schaap.in afwachting van de nieuwe stuurautomaat.
Weer een klusje erbij.





Reacties

  1. Hoi Rob en Conny, bedankt voor je berichtje op ons blog. Ik zal jullie site zeker gaan volgen. Volgens mij heb ik ook al eens een cursus electra en/of dieseltechniek met Rob gedaan via de toerzeilers. Wij zijn nog aan het twijfelen of we de verstaging gaan vervangen. Ik heb al wel een prijsje opgevraagd maar dat viel toch nog wel tegen. Welke diameter hebben jullie gekozen? Hebben jullie ook een geïsoleerd achterstag genomen? En mag ik vragen hoeveel jullie ongeveer betaald hebben voor het vervangen van de volledige verstaging? Wellicht dat Tuned Rigs voor ons ook wel interessant is.
    Groet, Bram en Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten