dag 2 La Gomera - Sal

Vanmiddag om 13.00 uur hebben we weer precies 123 mijl afgelegd in 24 uur. Inmiddels is het half 5 en bijna 170 mijl op de teller. Het schiet lekker op. We hadden nog wat verder kunnen zijn, maar gisteravond kwam er ineens een vreemd getik bij de mast. Eerst wisten we niet wat het was, maar later is Rob in het donker toch naar het voordek gegaan en zag daar dat de pin die de giek op z'n plek houdt er bijna uit was. Het lukte niet om te fixen in de nacht, dus grootzeil naar beneden gedaan en de rest van de nacht op de fok gevaren. Prima nacht gehad, goed geslapen. Vanochtend is het Rob gelukt de pin weer vast te zetten en te borgen, dus vanaf 9.00 weer met volle zeilen op. Telkens met zo'n 6 knopen vooruit. En de golven vallen mee.
Onze windmeter doet het helaas niet meer, dus we weten niet hoe hard het waait. Volgens de voorspellingen niet harder dan 16 knopen en dat is ook wat ons gevoel zegt, dat het steeds tussen de 12 en 15 knopen waait. Halve wind, af en toe iets schuin van achteren. Super comfortabel. We zijn blij dat we een nieuwe windmeter hebben besteld en kunnen meegeven aan de ouders van medezeilers die naar de Kaap Verden komen.
We hebben de lijn vandaag uitgegooid voor een vers visje, maar helaas, zonder resultaat. Morgen maar weer proberen.
Meiden vermaken zich ook prima, ze hebben klein beetje school op de ipad gedaan vandaag en verder veel spelletjes, filmpjes en muziek luisteren. Nu schalt Bert en Ernie weer door de kuip, daar hebben ze toch zo'n lol mee!
Het eten gaat ook goed, vanmiddag al gesmuld van de vooruit gemaakte aardappelsalade. Vanavond eten de meiden pizza en wij chilli con carne. Vanaf morgen wordt het koken geblazen, want dan is al het vooraf geprepareerde eten op.
We zijn over één derde: so far so good!