La Gomera - Sal dag 3

Vanmiddag om 12:00 uur precies waren we halverwege La Gomera en Sal. 379 mijl achter ons en nog 379 mijl te gaan. Afgelopen etmaal hebben we 139 mijl gevaren, dus het gaat echt fenomenaal! De wind is (denken we) nog steeds tussen de 12 en 16 knopen. Misschien af en toe een vlaagje iets meer. Beide zeilen staan vol op en we lopen meestal rond de 6 knopen. Zeilen zoals, wat ons betreft, zeilen bedoeld is. Vandaag waren de golven iets onstuimiger, dus de boot rolt af en toe wat heen en weer. Eten gaat goed, tussen de middag tosti's gemaakt en vanavond ga ik een poging wagen om voor de meiden pannenkoeken te bakken. Enige waar we ons echt nog toe moeten zetten is schoolwerk, wel doen we in de ochtend Squla bordspel, wat ook erg leerzaam is voor de meiden (en voor ons).

De wachten gaan goed, we hebben ze iets ingekort en gaan strenger stoppen na 3,5 uur. Betekent dat ik nu ergens voor 8 uur naar bed ga, Rob mij om 11.30 uur wakker maakt enzovoort. Tot ca. 10 uur loopt dat door. De eerste 2 nachten liepen de wachten veel meer uit en lag Rob er in de ochtend soms pas om 9 uur in, waardoor hij wel tot half 1 lag te slapen. Wat niet ideaal is, omdat iedereen dan verder wakker is en hij vaak werd gestoord in z'n slaap. Inmiddels hebben we allebei een Scopoderm pleister achter ons oor en daar voelen we ons kiplekker bij. De eerste nacht was ik ondanks de pleister toch zeeziek, maar dat kwam omdat ik te laat had geplakt. Val slikt af en toe nog een halve biodramine als ze zich even niet zo lekker voelt, Rosalie heeft nergens last van gehad.

We hebben ons weer prima vermaakt vandaag, de dagen vliegen eigenlijk om. Wederom met muziek en cabaret luisteren. Valerie en Rob hebben hun e-reader weer ontdekt. Rosalie speelt zelf soort van schooltje met haar speelgoedlaptop en ik bestudeer de pilot van de Kaap Verden. Tijdens mijn middagslaapje (na de lunch) keken Rob en de meiden de film Kapitein Rob en nu ligt Rob z'n middag dutje te doen, zodat we toch aan de nodige 7 a 8 uur slaap per dag komen.

16-11-2018 om 16.45 (UTC)
Afgelegde afstand vanaf la Gomera: 408 mijl
Geschatte ETA op Sal (Palmeira): als we met deze snelheid doorgaan zondagochtend
Huidige positie: N22.01.610 W020.19.165
koers: 217 graden

Reacties